RSS

Bersahabat Biar Ikhlas , Okeh ?

 
Bole paham juga kan gambar diatas?  Itu lh yang berlaku dalam hubungan persahabatan. Aku tau, bukan semuanya. Segelintir saja kan?
Aku juga bersahabat. Dan kamu yang baca post ini pun ada juga sahabat kan? Hidup kita sebenarnya memerlukan sahabat atau juga dikenali sebagai kawan.
Namun, adakalanya kita senang dengan 'style' kawan kita. dan kadang'kadang tidak. Yala, lain orang lain ragamnya. Tapi, kalau sudah si kawan menunjukkan 'style' yg tak baik, memang rasa janggal sudah mau kawan dengan dia kan.
Berbalik pada gambar diatas, itu lh hakikatnya. Bak peribahasa "Habis Manis Sepah Dibuang". Semua kawan tidak sama jenisnya. Bila senang lupakan kita. Kita nak minta tolong susah dia nak tolong. Kalau dia yg minta tolong, hmmmm. Maaf, tiada 'pengungkitan' disini. Itu lh realitinya kan? Esok'esok time dia susah baru ingat nak jumpa, then melutut segala.

Nasihat aku disini, bukan nak ajar membalas dendam atau berkira dengan kawan. Cuma ingin mengingatkan bahawa, "Buat Baik Berpada'pada". Lagi satu, belajar menghargai kawan yg ada disisi kita. Walaupun tidak terlalu rapat, mungkin sahaja dia akan menjadi 'sumber pertolonganmu' suatu masa nanti.

SEKIAN~
SEMOGA TIADA DENDAM ANTARA KITA :P

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment